Δημιουργική Συντροφικότητα


Το απόσπασμα είναι απο το βιβλίο του Γιώργου Πιντερη – Συντροφικότητα και Αυτονομία- και το παρακάτω το εχει μεταφέρει ο ψυχολόγος – συγγραφέας από το βιβλίο του J.Greenwald – Creative intimacy-.

Σύμφωνα με τον Greenwald, η συμπεριφορα που οδηγει σε μια ισορροπημενη σχεση απαρτιζεται απο τα παρακατω στοιχεια:

  • Στέκομαι δίπλα στο σύντροφό μου, χωρίς να κρέμομαι απο αυτόν
  • Δείχνω έμπρακτα ότι νοιάζομαι για τον άλλον
  • Δίνω , από επιθυμία να προσφέρω και αντλώ χαρά από την προσφορά μου
  • Φροντίζω η σχέση μας να εξελίσσεται συνεχώς προς νέες περιοχές ενδιαφερόντων
  • Βλέπω το σεξ σαν έναν τρόπο να εκφράσουμε αγάπη ο ένας στον άλλον
  • Νιώθω αυθόρμητα την επιθυμία η σχέση μας να είναι αποκλειστική, όχι επειδή μου το επιβάλει ο σύντροφός μου αλλά επειδή το θέλω εγώ
  • Έχω εμπιστοσύνη στον σύντροφό μου και νιώθω ασφαλής μαζί του
  • Είμαι πρόθυμος να ξοδεύω χρόνο και ενέργεια για τη σχέση μας
  • Θεωρώ φυσιολογικό να υπάρχουν και αρνητικά συναισθήματα μεταξύ μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η σχέση μας βρισκεται σε κίνδυνο
  • Έχουμε κοινά σχέδια που καλύπτουν τις ανάγκες και των δυο μας
  • Έχουμε και ξεχωριστά ενδιαφέροντα, αλλά τα συζητάμε
  • Έχουμε συνεχή διάλογο: Ανταλλάσουμε απόψεις, συζητάμε τους φόβους μας και τις ανασφάλειές μας, καθώς και για τα ατομικά μας όνειρα
  • Ζητάει καθαρά ο ένας από τον άλλον αυτό που θέλει χωρίς να κάνει κόλπα, μανούβρες ή να εκμεταλλεύεται συναισθηματικά τον άλλον
  • Έχουμε κοινά μελλοντικά σχέδια
  • Το πρωταρχικό κίνητρο που με κρατάει μέσα στη σχέση είναι η αγάπη μου για το σύντροφό μου και όχι άλλα συμφέροντα ή φόβοι.

Σχολιάστε

